menu

INFORMATOR

Warunki pracy na stanowisku Kreatywna Rozmówczyni / Kreatywny Rozmówca w Grupie Mowa

 

1} Kilka słów o naszej firmie

Tworzymy teksty, które czyta się do końca. 

Pomagamy komunikować się jasno i zrozumiale, pisząc, tłumacząc i redagując teksty naukowe i biznesowe. Pracujemy z naukowcami, właścicielami firm i specjalistami głównie w językach polskim i angielskim. To sprawia, że dobrze poruszamy się między kontekstami w poszukiwaniu właściwego stylu i znaczenia.

Każdy tekst traktujemy jak swój. Bierzemy na warsztat artykuły, monografie, copy, polityki, przemówienia i wiele innych. Pracujemy tak długo, aż każda ze stron jest zadowolona. Zawsze przy tym pamiętając o odbiorcy, jego świecie i potrzebach.

Nasze kanały komunikacji z klientami to strona internetowa, newsletter i profile na Facebooku i LinkedIn. Nadal mamy wiele do zdziałania w każdym z nich i tym się teraz zajmujemy.

Kultura naszej organizacji koncentruje się na dobrej komunikacji. Cenimy kulturalną rozmowę, rozumiemy konteksty, sygnały niewerbalne i znaczące pauzy. Jesteśmy terminowi, precyzyjni, a wszystko czyta kilka par oczu tak długo jak tylko trzeba (innymi słowy: poprawiamy dopóki są uwagi). Nie robimy nadgodzin. Nie spieszymy się z lekturą – stawiamy na jakość, nie ilość. Mamy podstawowe godziny pracy, ale nie mamy biura; mamy też ogólne ustalenia dotyczące miesięcznych wyników pracy. Sprawnie odpowiadamy na korespondencję wewnętrzną i zewnętrzną, bo to nasza specjalność. Preferujemy radykalną szczerość skupioną na działaniu, nie cechach innych osób.

2} Motywacja i spokojny, stopniowy rozwój

Do naszego zespołu szukamy ludzi, którzy są zmotywowani, chcą się czuć dumni z tego, co robią, wkładają w to serce i czynią co trzeba, by osiągać mistrzostwo w swojej dziedzinie. Staramy się tak ułożyć zadania i prace, żeby mogli się skupić na tym, co sprawia im frajdę, a klientom – satysfakcję z kontaktu i rezultatów. 

To nie jest firma i praca dla osób, które lubią ciągłe zmiany i niezwykłe tempo, ale też nie dla takich, które chcą powoli robić codziennie to samo. Szukamy ludzi, którzy lubią uczyć się nowych rzeczy, brać odpowiedzialność za firmę i swoje działania, a także ochoczo pomagać innym współpracownikom – nie bojąc się pytać i samemu prosić o pomoc, jeżeli tylko tego potrzebują. Jesteśmy przy tym gotowi na sporadyczne porażki, które – przemyślane – pozwalają nam pracować mądrzej.

To nie oznacza, że oczekujemy nadgodzin, pracy po nocach czy w weekendy. Wprost przeciwnie. Produktywna praca wymaga odpowiedzialnego zarządzania również swoim odpoczynkiem – znalezienia czasu na regenerację, wyciszenie czy odpowiednio długi sen.

Do pracy szukamy kogoś otwartego na stopniowe zmiany, bo nasza firma w miarę rozwoju będzie się zmieniać. Chcemy rosnąć razem – w poczuciu, że nadajemy sens własnym działaniom przez wspólne stawianie czoła problemom i szukanie rozwiązań.

To nie jest stanowisko dla Ciebie, jeśli akceptujesz rzeczy, które wewnątrz wydają Ci się niewłaściwe, bo pracę traktujesz wyłącznie jako miejsce zarabiania pieniędzy. Podobnie nie odnajdziesz się u nas, jeśli to stanowisko traktujesz jedynie jako chwilowy przystanek na drodze w rozwoju innych planów. Nie szukamy też osób, które chciałyby robić u nas drugi etat albo znaleźć bezpieczną przystań w celu robienia wieczorami kolejnych zleceń. 

Potrzebujemy Twoich umiejętności, skupienia i uważności, żeby wspólnie zbudować coś większego. Naszym celem jest stworzenie najlepszej firmy kształtującej zrozumiałą i przystępną komunikację naukową i biznesową w Polsce.

3} Gotowość do zmiany

Wierzymy w ludzi i chcemy wzajemnie się rozwijać. Potrzebujemy osób gotowych co jakiś czas zmieniać i uzdatniać ustalone rolę i zakres obowiązków, w miarę jak zmieniać się będzie zakres i obszary naszych działań. Dlaczego? Bo wciąż jeszcze kształtujemy model biznesowy firmy, poznajemy rynek i badamy klientów. Chcemy wchodzić w głębokie, sensowne relacje, które kształtują czyjeś myślenie o świecie i pozwalają rozpowszechniać swoją wizję wśród innych. Dla takich klientów mamy mnóstwo uwagi, ale też niełatwo ich wyszukać i ze sobą połączyć.

4} Nastawienie na współpracę, a nie rywalizację

Nie mamy o co rywalizować, bo nikt nie dostaje premii od szerszego uśmiechu klienta. Zależy nam na sensownej komunikacji i zrozumieniu. Szukamy najwyższej jakości – nie wyśrubowanych wyników co kwartał. Jeśli dostrzegamy problemy i błędy – rozmawiamy jak poprawić sposoby działania, a nie zmieniać charakter. 

Wszyscy gramy w jednej drużynie i mamy wspólne firmowe cele – a łatwiej je osiągnąć, gdy zrobimy to razem. Dlatego nie odnajdą się u nas osoby, które lubią korporacyjne gierki, politykowanie, wyścig i podstawianie nogi koleżankom. Na takie zachowania nie ma w Grupie Mowa miejsca.

5} Dopasowanie do stanowiska

To temat kluczowy. Współpracownicy, których naturalne predyspozycje są dopasowane do rodzaju zadań, które wykonują, nie potrzebują motywacji, bo taka praca zwyczajnie sprawia im przyjemność i daje satysfakcję.

Z drugiej strony osoba, która nie ma predyspozycji do danego rodzaju zadań, choćby nie wiem jak chciała, nie będzie w stanie wykonywać ich tak dobrze, jak ktoś właściwie dopasowany.

Chcemy, żeby pracująca z nami osoba mogła być sobą w pracy – autentycznie i spójnie w trakcie wykonywania swoich obowiązków. Dzieje się tak właśnie wtedy, kiedy Twoje naturalne cechy pokrywają się z wyzwaniami stanowiska.

Rekrutując każdą nową osobę do zespołu, trzymamy się zasady – każdy musi w co najmniej 75% czasu pracy robić to, do czego ma naturalne predyspozycje. W tej proporcji zawiera się również dopasowanie do warunków pracy, w tym poziomu presji czy monotonii na danym stanowisku. By to określić, korzystamy z kilku narzędzi, w tym badania do diagnozy preferencji i predyspozycji zawodowych Harrison Assessments.

Jeśli będziemy mieli do wyboru osobę z ogromną wiedzą i doświadczeniem, ale słabo dopasowaną osobowościowo do zadań lub osobę świetnie dopasowaną, ale z mniejszym doświadczeniem i wiedzą, to zdecydowanie wybierzemy tę lepiej dopasowaną.

Zatem osoba pracująca na stanowisku Kreatywna Rozmówczyni / Kreatywny Rozmówca to taka, która:

  • chce współtworzyć wizualną stronę organizacji;
  • lubi ludzi i czerpie przyjemność z kontaktu z drugim człowiekiem;
  • jest komunikatywna i potrafi płynnie się wysławiać;
  • jest empatyczna, a pomaganie innym sprawia jej autentyczną radość;
  • dokładnie wykonuje zaplanowane czynności;
  • zna zasady poprawnej polszczyzny i potrafi pisać wiadomości i teksty, które dobrze się czyta;
  • chce działać online i lubi angażować się w tę przestrzeń;
  • lubi tworzyć wizualną stronę organizacji;
  • odczuwa przyjemność z pracy wymagającej skupienia i koncentracji, przy powtarzaniu podobnych czynności;
  • ceni sobie porządek i dobrą organizację pracy;
  • zawsze bierze odpowiedzialność za swoje zadania, a w razie potrzeby potrafi samodzielnie działać niezależnie od przełożonych.

6} Na czym dokładnie polega praca na stanowisku Rozmówczyni?

Szukamy osoby, która będzie wspierać nasz zespół specjalistów językowych w obsłudze interesariuszy z obszaru biznesu, akademii i mediów. 

Jakie będą Twoje główne zadania na tym stanowisku?

  • research internetowy w obszarze mediów, literatury, komunikacji firm i organizacji;
  • tworzenie prostej grafiki użytkowej z wykorzystaniem gotowych lub częściowo; gotowych komponentów (prezentacje, plansze z tekstami, zaproszenia, mockupy rozwiązań cyfrowych) oraz skład (krótsze materiały w PDF, np. raporty, analizy, briefingi, newslettery);
  • wyszukiwanie materiałów graficznych w repozytoriach ogólnie w sieci: zdjęcia, ikony itp.;
  • wsparcie komunikacji z interesariuszami (klientami, ekspertami, mediami) na bazie gotowych schematów;
  • komunikacja zewnętrzna przez media społecznościowe (Facebook, LinkedIn) oraz przez naszą stronę internetową i newsletter;
  • rozbudowanie i sprawdzanie baz danych dla klienta i na potrzeby Grupy Mowa;
  • współpraca przy projektach z zakresu user experience writing, czyli tworzenia, poprawiania i usprawniania elektronicznej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej dużych marek;
  • zadania administracyjne w systemie CRM (m.in. poprawianie szablonów maili, uzupełnianie i zmiana danych klientów);
  • szukanie pomysłów na usprawnienia i nowe rozwiązania;
  • czasami redagowanie specjalistycznych tekstów w języku polskim.

Mile widziana znajomość programów z pakietu Adobe i innych programów do działań wizualnych. Tym niemniej, w razie potrzeby zapewnimy odpowiednie szkolenia z ich obsługi (której wymagamy na bardzo podstawowym poziomie).

7} Wynagrodzenie i umowa

Forma umowy: umowa o pracę lub współpraca B2B (własna działalność gospodarcza). Oferujemy pracę na pełen etat (w okresie próbnym umowa na czas określony, potem na stałe – czyli na czas nieokreślony).

Wynagrodzenie: 4400–5500 zł brutto (ok. 3300–4100 zł na rękę) zależne od doświadczenia.

Czas pracy: oczekujemy 6,5 godziny dziennie rejestrowanej pracy. Czyli mówiąc krótko: rozliczamy się za 8 godzin, ale z tego 6,5 godziny ma być skoncentrowaną i solidną pracą, a 1,5 godziny przeznaczasz na wszelkie przerwy (kawę, drugie śniadanie, obiad, toaletę, siedzenie na “fejsie” etc.). Praca w pełnym wymiarze godzin (domyślnie 9:00–17:00), bez pracy w weekendy, które – oprócz okresu luty-maj – jesteśmy otwarci dostosować do Twoich potrzeb.

Forma pracy: w modelu “no office”, czyli możesz pracować, gdzie tylko chcesz (o ile jest tam dobry dostęp do internetu i dobry zasięg telefoniczny). Ten model wymaga organizacji miejsca pracy w domu lub innym miejscu oraz dużej dyscypliny i zorganizowania.

Dodatkowe przywileje: razem szukamy możliwości rozwoju – będziesz mieć dostęp do platform szkoleniowych i gotowość firmy na finansowanie zakupów książek edukacyjnych z obszaru naszej działalności.

8} Etapy rekrutacji

Dla nas właściwy dobór ludzi do zespołu to priorytet, dlatego proces rekrutacji składa się z kilku etapów, na których oceniamy ważne dla nas aspekty. Każdy etap rekrutacji jest momentem oceny konkretnych cech, które musi posiadać Rozmówca/Rozmówczyni.

Wszystkie rozmowy w procesie rekrutacji odbywają się zdalnie (wymagana kamera i szybkie łącze internetowe).

  1. Przesłanie CV.
  2. Akceptacja warunków pracy (ujętych w tym informatorze).
  3. Zadania praktyczne: krótkie nagranie audio (5 minut pracy), napisanie maila (5 minut), praca wizualna (10 minut).
  4. Wideorozmowa z założycielami Grupy Mowa (40-60 minut).
  5. Badanie narzędziem Harrison Assessments.
  6. Decyzja.

Jaki jest następny krok?

Przejście do kolejnego etapu wymaga solidnego zapoznania się i akceptacji przedstawionych powyżej warunków i zasad pracy w Grupie Mowa. Proszę więc o jednoznaczną informację o ich akceptacji w odpowiedzi na naszą wiadomość.

Ze względu na sezon urlopowy

Jesteśmy gotowi lekko przesunąć poniższe terminy. Tym niemniej, dla wygody obu stron i dopasowanie planów prywatnych, proszę weź pod uwagę plan rekrutacji:

19 lipca – 11 sierpnia zbieramy zgłoszenia i potwierdzenia informatora

12-18 sierpnia przekazujemy zadania i przyjmujemy rezultaty

19-23 sierpnia zapraszamy do wideorozmowy

26-27 sierpnia spotkania online

30 sierpnia decyzja rekrutacyjna

Newsletter

Rozważamy zagwozdki językowe, dzielimy się pomysłami redakcyjnymi i dobrymi praktykami z pisania akademickiego.

Newsletter wysyłamy raz w miesiącu.

academy

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.